icon

GRATIS og uforpligtende rundvisning
Se vores faciliteter inden du booker - send en mail til salg- og marketingchef Brian Runge med "Unikke rammer" i emnefeltet.

br@vingsted.dk
+45 75 86 55 33
Følg os på facebook
Se vores profil film
Vingstedcentret Logo
* skal udfyldes

Interesseområder

Download
Her kan du bladre i det brochuremateriale, som er interessant for netop dit arrangement...
Send os en forespørgsel
Hvis du har spørgsmål til os er du altid velkommen til at kontakte os...
Restauranten
Vores restaurant er kendt for et virkelig godt køkken som alle vores gæster nyder godt af...
Nyheder
Her kan du se sidste nyt, som sker i og omkring Vingsted...
Billeder: 1 af 3

Faciliteter
Central beliggenhed i Trekantområdet med kapacitet og faciliteter til små og store arrangementer

En central beliggenhed midt i Danmark gør Vingsted hotel & konferencecenter til et oplagt valg, når mange deltagere fra hele landet skal samles. Endvidere er der kun ca. 20 km til Billund Lufthavn, hvis deltagerne kommer fra udlandet. Vi har 30 års erfaring i at planlægge og afvikle møder, kurser og konferencer og er vant til at gøre det - ned til mindste detalje.

Kapacitet til både store og små arrangementer

Vingsted hotel & konferencecenter' mange lokaler i forskellige størrelser gør stedet velegnet til ethvert arrangement. Lige fra kongresser og fester med op til 1500 deltagere, landsmøder med 900 overnattende gæster, til kurser, dagsmøder, fester, sports- og teambuildingaktiviteter.

Vi har ca. 21 store og små mødelokaler, 1 auditorium, 1 centersal og 2 idrætshaller, der kan laves om til kongres- eller festlokaler. Alle rum er indrettet med alle moderne tekniske hjælpemidler. Hertil kommer adskillelige nicher og kaffeområder, som også kan inddrages til "gruppelokaler" mm.

Download planoversigt her.
Download udendørsplan her.

Hotel***

Vingsted hotel & konferencecenter er et 3-stjernet hotel i overensstemmelse med Horesta (Hotel, Restaurant- og Turisterhvervets Arbejdsgiverforening). Vi råder over:

  • 187 komfortable og moderne hotelværelser med bad, toilet, tv og telefon og gratis internetadgang.
  • De fleste værelser kan benyttes som enkelt-, dobbelt- eller 3-5 personers familieværelser.
  • 8 lejrskolestuer med plads til op til 10 personer. Også velegnet til fx træningsophold.
  • Ved større arrangementer kan kapaciteten udvides til 900 personer ved omdannelse af lokaler til sovesale.
  • 500 GRATIS P-pladser.

Konferencecenter****

Vingsted hotel & konferencecenter er et 4-stjernet konferencecenter i overensstemmelse med Horesta og vores mange faciliteter danner den perfekte ramme for kongresser, konferencer, messer, udstillinger, samt mindre møder og kurser. Vi råder over:

  • To haller med et samlet areal på ca. 2.000 m2, der rummer op til 900 deltagere til fx en konference eller 1.500 festdeltagere.
  • Et foyerområde på ca. 200m2 giver mange muligheder for spændende messer og udstillinger
  • Den ovale centersal samt vores auditorium er ideelle til mindre udstillinger, produktpræsentationer eller konferencer med 200-300 deltagere.
  • 21 små og store mødelokaler.
  • Alt nødvendigt AV-udstyr samt det nødvendige udstillingsmateriel som fx skillevægge, spots, stik, tæpper etc.
  • En professionel teknikerstab med stor erfaring i opstilling og nedtagning af udstillingsstande.

IT/AV-udstyr

Klassificeringen som 4-stjernet konferencecenter afspejler sig i lokaleindretningen, servicen, samt det tilgængelige AV/IT-udstyr, hvis afbenyttelse naturligvis er indregnet i kursusafgiften.

Vores tekniske personale sørger for at det aftalte AV-udstyr er på plads, når deltagerne ankommer og er i øvrigt til disposition under afviklingen eller kan tilkaldes med kort varsel, hvis teknikken svigter.

Vores velindrettede kontorværksted kan benyttes af kursusledere- og deltagere. Her er der PC'ere med Windows XP Pro med nyeste Officepakke, laser- og inkjetprinter, internetadgang, dvd-brænder, samt mailadresse. Endvidere kopimaskine med kode.

Har I specielle ønsker som er udover hotellets standard, har vi specialaftaler med ekstern leverandør, som kan tilbyde alle former for løsninger. I alle mødelokaler og grupperum findes:

  • Whiteboard
  • Flipover
  • Værktøjskasse med kontorartikler
  • Netværksadgang
  • Telefon med intern og ekstern linje

Vores største plenumlokaler er udstyret med topmoderne AV-udstyr, ligesom vi har et varieret udvalg af mere almindeligt teknisk udstyr:

  • Teleslynge i vores auditorium og centersalen samt mobilt teleslyngeanlæg
  • Talerstol med lys og mikrofon
  • Storskærmsprojektor til video og EDB
  • VHS-video og VHS-kamera
  • Digitalt kamera og DVD
  • CD afspiller
  • Overhead
  • Mobilt højttaleranlæg
  • Dias-karrusel
  • Trådløse knaphulsmikrofoner (head set)
  • Trådløse bærbare mikrofoner
  • Mikrofoner på stativ
  • Panel mikrofoner
  • Mobilcomputer

Restaurant

Vores restaurant er kendt for et virkelig godt køkken og godt spisested, som alle vores gæster nyder godt af. Den veltilberedte mad nydes i de hyggelige lokaler med en skøn udsigt til Vejle Ådal.

  • Der er plads til hhv. 450 gæster i restauranten og 200 gæster i den tilstødende restaurant.
  • Restauranten kan opdeles i 3 mindre enheder.
  • Ved store arrangementer serveres maden i en af vores 2 konferencehaller.
  • Vores konferencemenu og mødemellemmåltider og ikke mindst vores store morgenbuffet er kendte for at gøre ethvert arrangement til noget særligt.

Sportsanlæg - indendørs

Der er rig mulighed for at få sved på panden ved at benytte en af vores mange indendørs aktiviteter:

  • Badminton
  • Basketball
  • Bordtennis
  • Dart
  • Fodbold
  • Hockey
  • Håndbold
  • Motionsrum (løbebånd, crosstrainer, etc.)
  • Rafling
  • Skydebane, 15 meter (tilkøb)
  • Svømmehal med 25m baner (begænset åbningstid)
  • Terningespil
  • Pool og billard
  • Etc.

Sportsanlæg - udendørs

I vores naturskønne omgivelser er der utallige muligheder for aktiviteter efter en hård mødedag, både de mere almindelige aktiviteter:

  • Fodbold
  • Fiskeri ved å og sø
  • Håndbold
  • Petanque
  • Stier til vandre- og løbeture
  • Streetbasket
  • Skydebaner (tilkøb)
  • Etc.

samt de mere adventureprægede aktiviteter, der foregår i samarbejde med erfarne, interne instruktører:

  • Svævebane over å
  • Tve-kamp (på de originale baner fra TV3's kendte program)
  • Træklatring
  • GPS-løb
  • Stomp
  • Etc.

 

Møder & Konferencer
4 stjerner
Vingsted er et professionelt 4-stjernet konferencecenter inkl. hotel beliggende i den smukke Vejle Ådal.
Hotel & Overnatning
3 stjerner
Vingsted er et 3-stjernet hotel, indrettet med moderne og lyse værelser, samt alle tænkelige og nødvendige faciliteter.
Fester & Events
TIMEOUT aktivt pausekoncept
Få mere ud af mødet eller kurset og prøv en af vores mange spændende pauseaktiviteter, der giver ny energi blandt deltagerne.

Smiley logoVingsted - hotel & konferencecenter
Vingsted Skovvej 2 :: 7182 Bredsten :: Tel. 7586 5533 :: info@vingsted.dk :: CVR 29 15 95 13

Forbehold for ændringer og trykfejl.

Medlem af Horesta :: Fødevarestyrrelsens Elite Smiley :: inspiring DENMARK

 

zipline_logo.pngGreen KeygodAdgang_logo_b.jpgInspiring Denmark logo facebook_icon meeting_vejle.png

Dansk-Konferencecen_partner.jpg